Światowa Premiera Konceptu
We wrześniu 2011 roku Honda oficjalnie prezentuje koncepcyjny model CR-V czwartej generacji podczas Orange County International Auto Show w Anaheim. To wydarzenie wyznacza kierunek stylistyczny nadchodzącej generacji tego niezwykle popularnego SUV-a i zapowiada debiut wersji produkcyjnej zaplanowany na listopad 2011 podczas Los Angeles Auto Show. Producent ogłasza, że sprzedaż modelu w Stanach Zjednoczonych ruszy jeszcze przed końcem roku.
Nowa Stylistyka: Agresja i Elegancja
Projektanci stawiają na wyraźnie odświeżoną sylwetkę. Nowy CR-V zyskuje:
- bardziej wyprofilowane przetłoczenia boczne i muskularną linię nadwozia,
- śmielszy front z charakterystyczną, trzylistwową atrapą chłodnicy oraz głęboko osadzonymi reflektorami,
- płynniejsze linie i bardziej pochylony, „coupe-likowy” dach dla uzyskania dynamicznej sylwetki,
- masywniejsze zderzaki i większy prześwit, podkreślające terenowy charakter,
- charakterystyczne pionowe tylne światła, które teraz są mocniej wkomponowane w karoserię i bardziej przestrzenne wizualnie.
W porównaniu do poprzednika sylwetka jest nieco niższa, ale zachowuje podobne proporcje, zapewniając nadal bardzo dobrą przestronność wnętrza.
Technologia i Przestrzeń
Honda kładzie nacisk na jeszcze większą funkcjonalność i komfort:
- Nowy system złożenia tylnych siedzeń (Easy Fold-Down 60/40 Split) umożliwia szybkie i wygodne powiększenie przestrzeni bagażowej,
- Przestrzeń pasażerska wynosi aż 104,1 cu-ft, z pojemnością bagażnika 37,2 cu-ft przy rozłożonych i 70,9 cu-ft po złożeniu tylnych foteli,
- Kabina została całkowicie przeprojektowana – dominują lepsze materiały oraz nowocześniejsze rozwiązania multimedialne,
- Nowością są systemy i-MID (inteligentny wyświetlacz), obsługa radia Pandora, Bluetooth, gniazdo USB oraz funkcja odczytu SMS, a także (w wyższych wersjach) rozrywka DVD i nawigacja z informacjami o ruchu drogowym (FM Traffic).
Układ Napędowy i Ekonomia
Pod maską CR-V czwartej generacji debiutuje ulepszony, czterocylindrowy silnik 2.4 i-VTEC o mocy 185KM i momencie 163lb-ft, współpracujący z automatyczną przekładnią 5-biegową. Zastosowanie lżejszych materiałów oraz poprawiona aerodynamika przekładają się na wyraźnie lepsze wyniki zużycia paliwa:
- napęd FWD: 23mpg w mieście, 31mpg w trasie,
- napęd AWD: 22mpg miasto, 30mpg trasa.
Honda wprowadza również nowy system Real Time AWD z inteligentną kontrolą, charakteryzujący się szybszym i płynniejszym reagowaniem na zmieniające się warunki drogowe względem poprzednich generacji.
Bezpieczeństwo
Standardowe wyposażenie obejmuje pakiet systemów aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa:
- VSA (stabilizacja jazdy), ABS z systemem wspomagania hamowania,
- boczne kurtyny powietrzne, poduszki przednie,
- zaawansowana konstrukcja nadwozia ACE™, która lepiej rozprasza energię w przypadku zderzenia czołowego,
- specjalne przednie fotele zmniejszające ryzyko urazów kręgosłupa przy uderzeniu tyłem.
Znaczenie Rynkowe
CR-V pozostaje najlepiej sprzedającym się SUV-em w Stanach Zjednoczonych od czterech lat z rzędu, a nowa generacja ma umocnić jego pozycję. Model jest jednym z filarów globalnej strategii Hondy – do dziś obecny na ponad 160 rynkach całego świata. Nowa odsłona zgodnie z zapowiedziami ma kontynuować sukces, wprowadzając do segmentu więcej stylu, nowoczesnych technologii i lepszą oszczędność paliwa, jednocześnie nie rezygnując z funkcjonalności, która zbudowała jego renomę.
Wszystkie informacje prezentują stan wiedzy i zapowiedzi dotyczące Hondy CR-V z września 2011 roku – na moment światowej premiery wersji koncepcyjnej przedprodukcyjnej.




